Mastodon Mastodon in English
Odpiralni čas: četrtek in petek 16:00-20:00, sobota 10:00-16:00. Muzej je zaprt ob nedeljah in vseh praznikih.

Steklena soba – napačno informiranje

Veliko slišimo o napačnih  informacijah, zavajajočih dezinformacijah in teorijah zarote. Ampak kaj naredi informacijo zanesljivo ali nezanesljivo?

Je nekaj „napačna informacija“, če preprosto predstavlja mnenje, s katerim se ne strinjamo? In kakšno vlogo igrajo nove tehnologije globokih ponaredkov in platforme družbenih medijev širjenju napačnih informacij in pri vplivu, ki ga imajo napačne informacije na našo kulturo, politiko in družbo? 

Pričujoča razstava raziskuje, kaj so napačne informacije, zakaj se delijo, kako se širijo in kako mi, posamezni uporabniki, sodelujemo v procesu skozi naše mnogotere klike, všečke in deljenje. 

Pokazali vam bomo, kako lahko napačne informacije postanejo nekaj normalnega ter kako lahko odločitve skrbnikov tehnologij vplivajo na obnašanje in mnenja množic.

Gostujoča razstave “Steklena soba – napačno informiranje” berlinskega producenta Tactical Tech, bo na ogled do 30. 6. 2024 v 1. nadstropju Računalniškega muzeja. Gostovanje razstave je podprlo Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije v okviru Javnega razpisa za sofinanciranje projektov za spodbujanje, promocijo in razvoj medijske pismenosti za leto 2023 (JPR-MP-23). 

Spopadanje z napačnimi informacijami

Kaj se zgodi, ko se za skoraj vse informacije vedno bolj zanašamo na družbena omrežja in splet? Katere informacije vidimo in katere zgrešimo? Kako vemo, če sta slika ali objava pristna oz. resnična? In kaj lahko naredimo, če o tem nismo prepričani?

Informacije potujejo hitro in enostavno, morda celo preveč, segajo pa daleč. Zaenkrat nismo še uspeli docela analizirati ali razumeti obsega družbenih, političnih in kulturnih vplivov te nadzvočne hitrosti.

Poleg tega, da imamo veliko več kanalov za sprejemanje in deljenje vsebine, se je spremenil tudi način, na katerega nas ta vsebina doseže: od novičarskih portalov do vplivnežev (t. i. influencerjev). Ljudje in metode, vključeni v produkcijo, prenos in shranjevanje informacij ter podatkov so se pomnožili, da sploh ne omenjamo številnih podjetij, ki so si na podlagi tega ustvarili velik posel. Vsi ti dejavniki skupaj lahko otežijo razlikovanje dejstev od fikcije, katerim virom zaupati in pri katerih je potrebna previdnost.

Ne glede na to, ali gre za “Twitter/X bot” ali globok ponaredek, smo vsi obkroženi z visokofrekvenčnimi informacijskimi impulzi, ki pogosto niso vidni. Kot uporabniki in potrošniki spletnih vsebin nismo več nevtralni ali pasivni sprejemniki informacij. Lahko smo tudi glavni kanali distribucije in širjenja.

Prav vsakdo izmed nas, ne glede na starost, se mora zavedati, kako se lahko napačne in včasih zavajajoče informacije delijo in širijo z orodji, ki jih uporabljamo. Predvsem za mlade velja, da so aplikacije in družbena omrežja del njih in mnogi se ne ustavijo, da bi vsebino preverili, preden jo delijo s svojimi prijatelji. Zadnje raziskave pa so pokazale, da se tudi starejši soočajo s težavami pri razločevanju med pristnimi in vprašljivimi informacijami – vsebine celo delijo pogosteje kot ostale starostne skupine.

RAZIŠČITE STEKLENO SOBO

Na razstavi, ki je namenjena vsem generacijam, lahko raziščete, kako so družbena omrežja in splet spremenila način, kako beremo informacije in reagiramo nanje. Spoznajte več o novih tipih vplivnežev (t. i. influencerjev), stare in nove taktike, ki jih uporabljajo, in o vlogi uporabnikov in potrošnikov pri načinu pretoka informacij. Preučili smo tudi odnos med osebnimi podatki, ciljno usmerjenostjo in našimi mnenji, pogledi in obnašanjem, pa tudi poslovne modele, ki stojijo za tem.

Naučite se, zakaj prepoznavanje “lažnih novic” ni tako enostavno, kot se sliši, in kako je že sam izraz “lažna novica” enako problematičen kot novica sama. Potopite se v svet globokih ponaredkov, ki so dandanes tako realistični, da jih je praktično nemogoče prepoznati. Spoznajte tudi, zakaj so platforme družbenih omrežij zgrajene tako, da pritegnejo našo pozornost, in kako so lahko uporabljene, da spremenijo naše razmišljanje.

Razstavo si je že ogledalo preko 270.000 obiskovalcev v več kot 54 državah. Postanite tudi vi del globalnih pogovorov o podatkih in zasebnosti. Obiščite nas.