Odpiralni čas okt - mar: čet-pet 15h-21h, sob 9h-15h

Izobraževanje

Potekajo vpisi na novoustanovljeno računalniško-čarovniško akademijo (prava pojedina za 7-9let ali 9-12let)!

V izobraževalnem kotlu 💾 Računalniškega muzeja se kuha super mešanica učenja strojnega računalništva in programiranja, ustvarjalnega razmišljanja in zabave. Učenjaška 🍲 župca iz vezja, žic in kode bo nasitila 10 vedoželjnih in bo trajala 12 tednov v obrokih po 90 minut ob ponedeljkih na Celovški 111 v Ljubljani.  Glavni kuhar je 🧙 mojster Aleš, ki se dnevno srečuje s programiranjem, ko skuša uporabnikom spletnih strani pričarati čimbolj čarobno uporabniško izkušnjo brez uporabe črne magije. 🧝‍♀️ Urška, ki čez dan programira lovce na računalniške hrošče, da zagotavlja visoko kakovost delovanja aplikacij, vam bo pomagala trenirati programerske 💪 mišice z gibalno improvizacijskimi vajami za ogrevanje in 🤓 kvizi za utrjevanje znanja. Vlogo 🪄 čarobne palice pa bo prevzel mikroračunalnik BBC micro:bit – majhen računalnik velikih razsežnosti.

Za starše (besedilo brez čarovnije):

Tečaj računalniškega programiranja bo obsegal delo z mikroračunalnkom BBC micro:bit po nadgrajenih preverjenih BBC učnih načrtih. Učenje bo vključevalo temeljito spoznavanje z osnovno strojno opremo (vezje, napajanje, stikala, senzorika, vmesniki) in programsko opremo (Make code). Podkrepljeno bo z interaktivnim utrjevanjem znanja preko kvizov. Za razvoj domišljije, povezavo skupine in vajo v samozavesti pa bomo poskrbeli z metodami iz improvizacijskega gledališča.

Velikost skupine: 10 učencev

Predznanje: ni potrebno

Termini: 

Ponedeljek 16:30-18:00 (7-9let): abstrakcija narave, izvedba algoritmov, odstranjevanje hroščev, sekvence, vzorci, logika

Ponedeljek 18:00-19:30 (9-12let): ravnanje s podatki, uporaba podatkov v programju, selekcijski algoritmi; senzorji in aktivno preživljanje časa, programiranje naprav za zaznavanje gibanja

Začetek: 26. 9. 2022

Trajanje: 12 tednov (3 mesece)

Cena: 180 eur (možnost plačila v treh obrokih po 60eur/mesec)

Lokacija: Računalniški muzej, Celovška 111, 1000 Ljubljana (učilnica se nahaja v prvem nadstropju, dostop po stopnicah, aktivno prezračevanje na lastnem ventilacijskem krogu), v primeru spremenjenih epidemioloških razmer se potek poučevanja prilagodi izvedljivosti.

Prijave sprejememo na info@racunalniski-muzej.si. Mesta so omejena.

Brezplačne delavnice v evropskem tedenu programiranja 2022 #CodeweekEU #Meet&Code

V nedeljo 9.10 2022 se bo v Računalniškem muzeju zopet proslavljalo evropski teden programiranja z brezplačnimi delavnicami, na katerih se bomo učili ne samo pisanja programske kode, ampak marsikatere dodatne veščine kot je poznavanje računalnikovih sestavnih delov in iskanje usodnih napak v programih. Za zahtevnejše pa bomo pogledali v oči  “strašni ukazni vrstici”. Letos vabimo na delavnice tako v živo kot po spletu za mlade od 8 let do 99 let!

Micro:bit, ukazujem ti...

 

Starostna skupina: 8 – 10 let
Težavnost:  začetniki
Vrsta: Offline-dogodek v Računalniškem muzeju, Celovška 111, 1000 Ljubljana
Datum: 
09.10.2022    09:00 – 10:30
09.10.2022    15:00 – 16:30

Število udeležencev: 10 
Udeležba je brezplačna.

O, joj! Hrošči!

 

Starostna skupina: 10 – 14 let
Težavnost: začetniki   
Vrsta: Offline-dogodek v Računalniškem muzeju, Celovška 111, 1000 Ljubljana
Datum: 
09.10.2022    09:00 – 11:00
09.10.2022    15:00 – 17:00

Število udeležencev: 10
Udeležba je brezplačna.

Preprosta eleganca ukazne vrstice

…ali kako prepričati računalnik, da se odziva na ukaze, ki jh poznaš samo ti?

Starostna skupina: 14 – 99 let
Težavnost: srednja   
Vrsta: Online-dogodek
Datum: 
09.10.2022    15:00 – 16:30
Število udeležencev: 20 
Udeležba je brezplačna.

Včasih so bili računalniki veliki kot soba, potem so zasedli večino prostora na in pod mizo, nakar so se preselili v naša naročja, v dlani in na naša zapestja. V osnovi pa so ostali enaki. Kakšni so računalniki v najbolj preprosti obliki bomo spoznali preko micro:bit-a. A strojna oprema z vezjem, procesorjem, gumbi, senzorji, antenami,… je šele začetek. Da nekaj naredi, od nas potrebuje ukaze (program).

Rekli si bomo “Micro:bit, ukazujem ti…” in preko blokovnega programiranja MakeCode uporabili osnovne programerske koncepte in se naučili kako je sestavljen računalniški program.

V uri in pol druženja bomo torej ogreli s teorijo osnovne strojne opreme računalnika, kar bomo preslikali tudi na naše micro:bite. Potem bomo spoznali posamezne ukaze (bloke) kode, kasneje pa bomo bloke smiselno povezali v uporabne interaktivne programe – igre.
Razdelili se bomo v pare, kjer bo bo en član para z natisnjenimi ukazi sestavil računalniški program, drugi pa ga bo preslikal v MakeCode in preveril pravilnost delovanja. Nato si bosta zemenjala vlogi. Programiranje je namreč bistveno bolj ekipni šport, kot si pogosto predstavljamo!

Na preprost način bomo spoznali, da pri programiranju pogosto prihaja do napak in odstopanj, tako imenovanih računaliških hroščev (eng.: computer bug), ki vplivajo na kvaliteto izdelka ali na to, da kos programske kode sploh lahko dela.
Zato obstajamo testerji: QA inženirji (eng.: quality assurance), ki poskušamo na vse možne načine in preko različnih scenarijev hrošče poiskati, jih popisati in opisati ter predati programerjem v popravilo. V prihodnosti, kjer bo umetna inteligenca prevzela velik del pisanja programske kode, bo nadzor nad kakovostjo in pravilnim delovanjem vsekakor en od poklicev prihodnosti!
Zato vabimo vse zvedave, picajzlaste in hrabre, z dobrim očesom za izstopanja in tiste, ki bi radi preverili svoje skrite talente, stare od 10-12 let, da se nam pridružite!
Na delavnici bomo spoznali osnove QA inžinirstva in se preizkusili v lovljenju hroščev na posebej pripravljeni spletni strani, kjer bodo skriti bolj in manj očitni programerski spodrsljaji. Preizkusili bomo ključne vrline kot so natančnost, pozornost in oko za podrobnosti. Ob koncu pa bomo povabili še k lovu na hrošče v samem muzeju in v kombinaciji s tem tudi k ogledu Računalniškega muzeja.

V muzeju imamo odlično ohranjen primerek slovenskega terminala Gorenje Delta PAKA 3000 (1985), ki z uporabnikom komunicira izključno prek tekstovne ukazne vrstice. Na tem okornem vmesniku smo za obiskovalce smo razvili čisto novo aplikacijo, s pomočjo katere lahko brskajo po našem inventarnem sistemu.
Terminalu smo dostop do ukazne vrstice na Linuxu omogočili s samo par vrsticami kode, čez pa smo poveznili v sodobnem Node.js spisano interaktivno ukazno vrstico za muzejski inventarni sistem, katere ključni gradnik je modul readline-sync.

Na delavnici se bomo spoznali z Javascriptom, Node.js in spisali lastno tekstovno ukazno vrstico s pomočjo modula readline-sync, tako kot je v uporabi na našem muzejskem terminalu. Določili bomo lastne ukaze, ki se jih prek take vrstice proži, vključno s pridobivanjem podatkov iz interneta. Izkusili bomo pravo moč ukazne vrstice, ki omogoča natančno avtomatizacijo rutinskih postopkov.
Za online delavnico potrebuješ Windows ali Mac računalnik, primeren za delo na daljavo. Poznati moraš osnove uporabe računalnika, ni pa potrebno predznanje iz programiranja. Delavnica bo primerna tudi za tiste, ki se pred skupino raje ne izpostavljate.