Mastodon Mastodon in English

🕘 Odpiralni čas: Četrtek in petek 16-20h, sobota 10-16h. Zaprto ob nedeljah in vseh praznikih.

Back to all Post

Predavali smo na konferenci Angažirana univerza v dolgoživi družbi

Mednarodni muzejski svet ICOM je letošnje leto posvetil temi »Muzeji za izobraževanje in raziskovanje«, ki poudarja ključno vlogo kulturnih ustanov pri zagotavljanju celostnega izobraževanja posameznika ter spodbujanju bolj zavestne, trajnostne in vključujoče dolgožive družbe. Muzejska okolja zase rada pravimo, da smo dinamična skupnostna izobraževalna središča, ki spodbujamo radovednost, ustvarjalnost, kritično mišljenje ter spontano sodelovanje vseh generacij. Ob muzejskih zbirkah odpiramo študijske krožke, spodbujamo državljansko znanost, prenašamo strokovna znanja in stremimo k sooblikovanju razumevanja sveta skupaj z našimi občinstvi. Iz raznolikih potreb naših občinstev oblikujemo programe neformalnega izobraževanja, ki segajo od enkratnih dogodkov (predavanj, delavnic ter demonstracij tehnik in tehnologij) do mentorsko vodenih prostovoljskih priložnosti in programov vključevanja v dalj časa trajajoče formate neformalnega izobraževanja. Kulturne ustanove namreč javnosti predstavljamo varen in ne zastrašujoč prostor za prve korake v pridobivanju (pogosto) novih znanj in odkrivanju novih interesnih sfer ter prostor za zadovoljevanje potrebe po družbi drugih ljudi brez obveznosti ali bremen, ki lahko sledijo iz tekmovalnega vzdušja poklicnih izpopolnjevanj. Naše pristope in prakso neformalnega izobraževanja tako Računalniškega muzeja kot drugih vzorčnih muzejskih okolij je direktorica, Gaja Zornada, predstavili skozi študije oprijemljivih pri-merov izvedenih in načrtovanih programov v predavnju z naslovom Muzeji kot prostoti neformalnega medgeneracijskega so-delovanja. Podatki so bili zbrani s pomočjo evalvacij programov, povratnih informacij udeležencev in intervjujev z muzejskimi pedagogi. Rezultati kažejo, da programi, izvedeni v okoljih kulturnih institucij, spodbujajo prijetno vzdušje, ki podpira vseživljenjsko učenje, in aktivno udeležbo, pa tudi zadovoljijo raznolike izobraževalne in socialne potrebe. V prispevku bomo predstavili konkretne primere že izvedenih in načrtovanih pobud ter poudarili prilagodljivost in vključenost muzejev kot izobraževalnih prostorov. Ugotovitve potrjujejo pomembno vlogo muzejev pri spodbujanju neformalnega izobraževanja in angažiranju skupnosti.

Zbornik s povzetki prispevkov je na voljo na sledeči povezavi: https://ebooks.uni-lj.si/ZalozbaUL/catalog/view/658/1034/10758